Julkänsla.

julkanslaJulkänslan har redan infunnit sig hos mig. Den där speciella glada mysiga spännande förväntansfulla känslan.
Några saker vi alltid gör hos oss till Jul är:
1. Städar: (försöker hinna med detta), brukar inte stressa med detta men se till att det är fint i alla fall; om det inte redan är det.
2. Julgodis: Det är viktigt tycker jag. Jag bakar i massor. Men jag gör alltid allting med en liten hälsotvist. Jag vill att det skall vara både gott och nyttigt samtidigt. Då känns det bättre att äta allt det goda.
3. Julmat: Ja, det är viktigt. Vi brukar oftast inte laga ett gigantiskt julbord utan laga något gott som vi längtar efter varje dag. Då slipper vi äta rester hela julhelgen.
4. Spela spel: Så mysigt att spela spel med hela familjen eller med vännerna.
5. Träna: Under julhelgen är det riktigt skönt att fortsätta träningsrutinerna för att kropp och sinne skall må bra. Så mysigt att träna/motionera tillsammans under juldagarna.
6. Mysa & ta det lugnt & göra ingenting: Detta är viktigt. Slippa planera hela tiden, slippa kalendern i några dagar. Så skönt att vakna och gå runt i pyjamas halva dagen och bara vara.

Jag kommer att ge er några tips här på bloggen med jämna mellanrum. Tips på hur du kan baka lite nyttigare Julgodis. Kommentera gärna och berätta vad just du tycker. Har du testat att baka något lägg gärna ut en bild och tagga mig i inlägget så får jag se hur det går.

Lycka till med allt mys under julen!
Kramar Kersti

This entry was posted in Blogg and tagged .

3 tankar om “Julkänsla.

  1. malin says:

    Åh så bra att få lite inspo på fix inför julen. Jag älskar advent och jultider.
    Något som får mig i stämning är verkligen massor av ljus, brasa och lite choklad….det blir lyxigt.
    /Your Lifestyle Coach – Malin Hammar-Blomwall

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *