Varmt välkommen att handla i vår webbutik. På den här sidan finner ni våra köpvillkor.

Du som ännu inte kan hitta våra produkter i din närhet har nu möjligheten att handla här. Du får handla precis hur mycket eller lite Du vill, vi har inga minimiordrar. Har du en butik i närheten som du brukar handla i kan du också be dem ta hem det du vill handla av oss. Räkna med en ungefärlig leveranstid på 1 vecka. Om Du vill ha leverans en speciell tid så kontakta oss angående detta, eller meddela oss när du beställer. Fraktkostnad tillkommer vid order.

KÄNN DIG TRYGG MED OSS:

Vi följer konsumentverkets rekomendationer och distanshandelslagen.
Du är Välkommen att besöka vår fysiska butik, Lagerbutiken på Landerigatan 1 i Borås.
Kontakta oss gärna om Du har några frågor.

Zebeda Chocolate AB,
Landerigatan 1,
507 31 Borås
Tel: 033-720 22 90
E-post: kersti@zebeda.se

BETALNINGSALTERNATIV:

1. Kortbetalning: Vi använder  Bambora , vilket är ett mycket säkert kortbetalningssätt. Du gör som vanligt genom att uppge kortuppgifter i kassan. Ingen extra kostnad tillkommer, endast fraktkostnaden tillkommer. Kortet debiteras direkt vid betalning.

2. Förskottsbetalning: Du betalar i förskott direkt till Zebeda Chocolate AB´s BankGiro konto: 5444-1514. Meddela oss via ett mail att du betalt. Så fort vi ser att betalningen har kommit, så levererar vi till Dig. Ange  Ditt namn som referens vid betalning. Ingen extra administrativ kostnad tillkommer. Endast fraktkostnad tillkommer.

3. Fakturabetalning (för företag): Gör Din beställning i webshoppen. Vi levererar Din beställning. Du får en faktura skickad per mail för betalning inom 20 dagar. Om du vill ha en pappersfaktura tillkommer 25 kr. Fraktkostnad tillkommer som vanligt. Vid fakturabetalning behöver vi personnummer eller organisationsnummer (om det är ett företag).  Det kan hända att vi gör en kreditupplysning.

4. Kontantbetalning: Du har möjlighet att beställa här på hemsidan och sedan hämta i vår butik på Landerigatan 1 i Borås. Då betalar du kontant eller med kort på plats i butiken vid hämtning. Tel.nr. butiken: 033.720 22 90.

LEVERANSVILKOR:

Vi levererar normalt inom en vecka från att vi fått Din beställning. Om en vara inte finns i lager just vid din beställning, så avvaktar vi med att skicka till alla varor du beställt finns i lager. Om Du vill ändra Din order eller ha 2 delleveranser så tillkommer extra fraktkostnad för varje leverans. Meddela oss Din önskan om detta. Annars kommer varorna när allt finns i lager. Vi garanterar inte att varorna kommer fram inom angiven tid, då oförutsedda förseningar kan uppstå. Vi ersätter eller kompenserar inte olägenheter som kan uppstå vid eventuell försenad leverans.

REKLAMATIONER & RETURRÄTT:

Om en vara är skadad eller om Du fått en felleverans ska Du kontakta oss direkt när felet upptäcks, senast 3 dagar efter leverans. En returleverans får inte beläggas med uthämtningskostnad, såsom t.ex. postförskott. Om Du fått fel varor står vi för returkostnaden. Meddela dock oss först. Vi ersätter Dig med nya korrekta varor.

ÅNGERRÄTT

Som kund hos oss har du rätt att använda din ånger rätt, inom fjorton (14) dagar från den dag du tar emot varan. Observera att ångerrätten dock inte gäller vid köp av livsmedel. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information. I det fall varan ångras men returneras i ej oförändrat skick äger Zebeda Chocolate rätt att göra ett värdeminskningsavdrag vid återbetalningen.

Du som kund är själv ansvarig för att betala returfrakten om du vill utnyttja din ångerrätt. För att utnyttja din ångerrätt skall du antingen skicka ett meddelande till oss via e-post, alternativt fylla i Konsumentverkets ångerblankett som finns tillgänglig på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se

Återbetalning för varan (och eventuell fraktkostnad, avgifter och skatt) kommer att ske senast fjorton (14) dagar från den dag Matsmart tagit emot meddelandet. Observera att du som kund kan få vänta på återbetalningen tills det att varan har kommit åter till oss. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

PRIVAT POLICY

”När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.” Vi lämnar inte ut dina uppgifter till tredje part.

RESERVATIONER

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

FORCE MAJEUR

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder, strejk på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/överenskommelser, befrias vi från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal/överenskommelse.. Nedan finns länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer

http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

HÄR FINNS VI:

Zebeda Chocolate AB
Landerigatan 1
504 51 Borås

Tel: 033-720 22 90
E-post: kersti@zebeda.se
Org.nr: 556716-1970

Välkommen till en spännande värld av smakupplevelser.